ITIL4® Extension Module - Business Relationship Management
ITIL4 Extension Module - Business Relationship Management ITIL
Inhoud
Meer structuur en grip creëren in het relatiemanagement op tactisch en strategisch niveau tussen IT dienstverlener en de stakeholders bij klanten? Wil je een duidelijk model hiervoor ontwikkelen en inbedden in je organisatie zodat je samen met je collega’s een gezamenlijk startpunt en een gemeenschappelijke taal hebt? Dan is deze training wat je zoekt.
Doelgroep?
Deze module is bedoeld voor professionals die relaties opbouwen en verdiepen tussen IT dienstverleners en de stakeholders bij interne en/of externe klanten.
Voor deze training is het ITIL 4 Foundation certificaat vereist.
Leerdoelen
- Begrijpen van de belangrijkste concepten van Business Relationship Management
- Begrijpen van de BRM-waardestromen en -processen
- Weten hoe de BRM-modellen en -technieken worden toegepast
- Begrijpen van BRM-rollen, -vaardigheden en organisatorische oplossingen
- Begrijpen hoe informatie en technologie BRM ondersteunen en mogelijk maken
- Begrijpen van de rol van partners en leveranciers in BRM
- Weten hoe het BRM-geschiktheid in een organisatie kan worden ontwikkeld
Succesfactoren
De twee succesfactoren voor het bereiken van het BRM-doel:
- Het opzetten en continu verbeteren van een effectieve aanpak van de relatie tussen de IT-serviceprovider en de business.
- Zorgen voor effectieve en gezonde, voortdurende relaties tussen de IT-serviceprovider en de business.
Hoofdprocessen
De twee BRM-hoofdprocessen die ervoor zorgen dat alle belanghebbenden hun rol in het gezamenlijk creëren van waarde begrijpen en uitvoeren:
- Het managen van een gemeenschappelijke benadering van businessrelaties.
- Het managen van businessrelatie journeys.
Tijdsduur, zelfstudie en lesmethode
Het betreft een driedaagse training waarbij alle dagen theorie en oefeningen in het toepassen bevatten. Dit kunnen plenaire discussies zijn en/of werken in subgroepjes met opdrachten om iets in de eigen praktijk toe te passen. Ook kan gevraagd worden om te beschrijven hoe iets nu wordt gedaan en dat samen naast de stof te leggen, enzovoorts. Voor deze training moet je rekening houden met circa 40 uur zelfstudie buiten de lesuren om.
Dagindeling
- Dag 1 en 2 betreft het leggen van een stevige basis met de stof en oefeningen om dit praktisch te maken.
- Tussen dag 2 en 3 zit door omstandigheden wat meer tijd. De deelnemers hebben dan wat meer tijd om het proefexamen te maken voorafgaand aan de derde dag.
- Dag 3 gaan de deelnemers aan de slag met verdere praktijkoefening. In de middag staat de examentraining op het programma om zo optimaal voorbereid te kunnen zijn. Let op: er is daarna nog wel zelfstudie vereist.
- De deelnemers kunnen na afloop tot een jaar na uitgifte van de voucher het examen online met live toezicht (=Proctor) maken. Ervaring leert dat de beste resultaten doorgaans worden gehaald in de eerste drie weken na de laatste les.
Lesmateriaal
Het Engelstalige lesmateriaal bestaat uit een digitaal boek dat in de PeopleCert omgeving online kan worden gelezen op een mobiel, laptop, I-Pad of PC. Dit boek is beveiligd tegen printen.
Daarnaast stelt de trainer een lesmap samen met een samenvatting van alle stof en een bewerkte presentatie voor in de les (minder slides en wat correcties). De lesmap in pdf leveren we vanuit het Forsa Advies portaal in pdf-formaat. Deelnemers kunnen zelf kiezen of ze deze willen printen of digitaal mee willen nemen.
Examen
Het Engelstalige, officiële examen duurt 90 minuten en is een ‘gesloten boek’-examen. Om te slagen dient de deelnemer 26 van de 40 punten (oftewel 65%) of meer van de beschikbare punten te behalen.
Prijs
| Prijs | € 1.537,00 |
| Digitaal boek ITIL® 4 Extension module: Business Relationship Management | + € 87,00 |
| Licentie Official Training Materials Peoplecert | + € 63,00 |
| Examen ITIL4 Business Relationship Management | + € 475,00 |
| BTW 21% | + € 435,75 |
| BTW 9% | + € 7,83 |
| Totaal | € 2.605,58 |
Planning
Inschrijven
English
Deutsch
Español